Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Unilever zmniejsza dezodoranty na rzecz ochrony środowiska
11.02.2013
Unilever zmniejsza dezodoranty na rzecz ochrony środowiska
Firma Unilever bardzo poważnie podchodzi do swojego planu: „Życie w sposób zrównoważony”, czego dowodem są zmiany w produkcji opakowań do dezodorantów w aerozolu. Celem tego przedsięwzięcia jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych powstających w łańcuchu życia produktu.

Unilever zastosowało innowacyjne rozwiązanie w produkcji wyrobów aerozolowych swoich wiodących marek, gł. Sure, Dove i Vaseline. Mniejsza zawartość gazu pędnego (propelantu) spowoduje, że produkt zmieści się w dwa razy mniejszej puszcze, przy czym jego wydajność nie ulegnie zmianie. Takie rozwiązanie spowoduje redukcję aż o ¼ całkowitego śladu węglowego każdego opakowania produktu.

Do produkcji mniejszych opakowań będzie zużywane 25% mniej aluminium niż dotychczas, a możliwość zapakowania większej ilości asortymentu do samochodów dostawczych, przyczyni się o zmniejszenia o 35% liczby ciężarówek na drogach.

W Wielkiej Brytanii pojemność dezodorantów dla kobiet zostanie zmniejszona z 150ml do 75ml. 80% konsumentów w Wielkiej Brytanii i Irlandii preferuje antyperspiranty w kulce lub sztyfcie. W samej Wielkiej Brytanii, w ciągu roku zużywa się 19 mln opakowań dezodorantów w  sprayu dla kobiet. Unilever zakłada, że wprowadzone przez nich zmiany przyczynią się do zmniejszenia  zużycia aluminium o około 24 tony rocznie.

„Mamy nadzieję, że korzyści dla środowiska naturalnego oraz poręczne, mniejsze opakowanie, zostaną doceniane przez naszych konsumentów” - powiedział Richard Swannell, dyrektor ds. projektów i minimalizacji wykorzystania zasobów, WRAP.

W Polsce spray to nadal najpopularniejszy sposób aplikacji kosmetyku. Aż połowę wszystkich sprzedawanych dezodorantów i antyperspirantów stanowią aerozole. Na drugim miejscu plasują się roll-ony, a na trzecim sztyfty. Porównując te dane z danymi odnoszącymi się do konsumentów z Wielkiej Brytanii i Irlandii, łatwo zauważyć, że zmierzamy w złym kierunku i należałoby pomyśleć o podobnych zmianach również w naszym kraju.

Biorąc pod uwagę złożoność działań firmy Unilever, inwestycje proekologiczne, którym patronuje lub które inicjuje dotyczą także Polski. Dowodem na to jest chociażby zapoczątkowana w naszym kraju kampania „ProjektGospodarni.pl”, która ma zachęcić polskich konsumentów do działań ekologicznych w gospodarstwach domowych. Ponadto już w 2011 roku na polski rynek zostały wprowadzone dezodoranty Rexona w aerozolu w nowych opakowaniach. Kształt puszki pozwala na konstrukcję kartonu zbiorczego, do produkcji którego zostaje zużyte mniej papieru. Dodatkowo, Unilever zmniejszył o 5,4% masę butelki balsamów Dove. Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia plastiku o 2,4 tony w skali rocznej.

W roku 2012 firma realizowała projekt „Zero Landfill”, którego celem była maksymalne ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych Unilevera w Polsce. W biurach firmy prowadzona jest z kolei kampania „Zielone Biuro”, której celem jest  m.in. ograniczenie zużycia energii.

Ekologiczny trend koncernu Unilever Polska dotyczy również takich działań jak: usuwanie PCV z opakowań, zmniejszenie ich masy i ponowne wykorzystywanie, dzięki wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych. Firma wykorzystuje do produkcji materiały pochodzące z odnawialnych źródeł, a także współpracuje z instytucjami międzynarodowymi, w celu zwiększenia ilości opakowań wtórnie przetwarzanych.


Przeczytaj również:

Roślinne metabolity pierwotne jako surowce kosmetyczne

Dezodoranty - czy na pewno wszyscy ich potrzebują?


 

Wioleta Cieplik

Źródło:

  1. http://www.cosmeticsdesign-europe.com/, 05.02.2013
  2. http://www.wprost.pl/, 07.02.2013
  3. http://www.magazynkosmetyki.pl/ 07.02.2013
KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2019>

pnwtśrczptsbnd
28
31
1
2
3
4
6
Marketing w branży health&beauty
2019-06-06 do 2019-06-06
8
9
10
11
Beauty Innovations 2019
2019-06-11 do 2019-06-11
15
16
17
18
Innowacyjny Szpital: Matka i dziecko
2019-06-18 do 2019-06-18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
30
Newsletter