Marka Biokadry.pl powstała kilka miesięcy temu w ramach współpracy ProScience Polska Sp. z o.o. oraz Fundacji Centrum Transferu Technologii Synergy. Działalność portalu obejmuje organizację profesjonalnych szkoleń biotechnologicznych oraz konferencji z branży Life Science. Pomysł na tego typu portal zrodził się z potrzeby rynku.
O Biokadry.pl, czyli miejscu, w którym docelowo pracownicy sektora Life Science będą mogli pogłębiać i uzupełniać swoją wiedzę oraz praktyczne umiejętności opowiada nam Dawid Nidzworski z ProScience Polska.
Jaki były okoliczności na rynku uzasadniające wprowadzanie marki Biokadry?
Dzięki współpracy Spółki Pro Science Polska, Fundacji Synergy oraz ekspertów z różnych dziedzin mogliśmy stworzyć nową markę na polskim rynku. Poza tym zdecydowaliśmy się na wprowadzenie szkoleń, których brakowało u innych firm. Liczymy na to, że zapełnienie pewnej niszy pozwoli nam osiągnąć sukces w tej trudnej branży.
Jakie szkolenia obecnie oferują Biokadry? Które szkolenia cieszą się największym powodzeniem?
Oferujemy szkolenia biotechnologiczne, dotyczące m.in. technik PCR i Real-Time PCR, HPLC, LC-MS, hodowli komórkowych, badań cytotoksyczności, metod szybkiego klonowania, pisania publikacji naukowych, ustawodawstwa w kontroli jakości kosmetyków oraz GLP.
Dzięki ścisłej współpracy ze środowiskiem naukowym i biznesowym przygotowujemy szkolenia zamknięte, dostosowanetematycznie do potrzeb klienta. Istnieje także możliwość przeprowadzenia kursu przy użyciu wybranego sprzętu.
W chwili obecnej dużym zainteresowaniem cieszą się szkolenia z wykorzystania techniki PCR oraz Real-time PCR, szkolenia na temat zmieniającego się ustawodawstwa oraz szkolenia dotyczące pisania publikacji naukowych.
Z kim właściciel marki współpracuje przy budowaniu pozycji dla Biokadr?
Biokadry.pl współpracują ze specjalistami: naukowcami, praktykami z danej dziedziny oraz firmami, które są zainteresowane wdrażaniem nowoczesnych technik w swoim przedsiębiorstwie. Ta współpraca pozwala oferować produkty najlepszej jakości, dostosowane do potrzeb odbiorcy. W chwili obecnej marka nie ma partnera strategicznego jednak nie wykluczamy takiej współpracy z dużym partnerem (partnerami), dla których moglibyśmy świadczyć usługi szkoleń i doradztwa.
Jak wygląda polski rynek w branży szkoleń z zakresu Life Sciences?
Na polskim rynku istnieje wiele instytucji szkoleniowych, oferujących kursy w niemal każdej dziedzinie nauki i biznesu. Z każdym rokiem liczba osób podnoszących swoje kwalifikacje wzrasta, zatem zapotrzebowanie na usługi szkoleniowe jest duże i będzie się dalej rozwijać. Uczestnikami szkoleń portalu Biokadry.pl są osoby zarówno ze środowisk naukowych, jak i biznesowych z całej Polski. Szkolenia cieszą się dużym zainteresowaniem wśród doktorantów, studentów oraz pracowników firm biotechnologicznych, farmaceutycznych, kosmetycznych, a także z branży spożywczej. W szkoleniach uczestniczą osoby w różnym wieku i z różnym wykształceniem, także nie mamy jednolitej grupy odbiorców. To co niewątpliwie charakteryzuje grupę odbiorców biokadry.pl to głód wiedzy.
Czy konkurencja w tej branży jest duża?
Na krajowym rynku szkoleniowym istnieje kilku dużych firm oferujących szkolenia z zakresu Life Science. Jako nowa marka nie jest nam łatwo przebić się, ale jesteśmy przekonani, że z czasem marka zdobędzie zaufanie odbiorców i stanie się ważnym graczem w Polsce.
Co wyróżnia markę Biokadry.pl?
To co nas wyróżnia to, przede wszystkim, unikalna tematyka szkoleń, które prowadzone są przez ekspertów w swoich dziedzinach na skalę ogólnopolską. Nasi trenerzy to pracownicy naukowi i praktycy, którzy w swojej pracy łączą działalność naukową z biznesem, a podczas szkoleń dzielą się z uczestnikami swoim bogatym doświadczeniem.
Dodatkowym atutem prowadzonych przez nas szkoleń są części praktyczne – warsztatowe, podczas których osoby biorące udział w szkoleniu mogą pod okiem eksperta, wykonać doświadczenie, przeprowadzić reakcję, dokonać analizy.
Chcemy, aby nasze szkolenia przyczyniły się też do lepszego przepływu wiedzy i „know-how” pomiędzy jednostkami naukowymi w kraju. Szczególną uwagę zwracamy nie tylko na wiedzę i osiągnięcia naszych trenerów, ale też na kompetencje trenerskie umożliwiające skuteczne przekazanie wiedzy. Podczas szkoleń, każdy uczestnik ma możliwość indywidualnego spotkania i omówienia problemu z naszymi ekspertami.
Jakie są plany rozwoju marki na następne lata?
W związku z rosnącym zainteresowaniem szkoleniami z branży biotechnologicznej planujemy poszerzyć wachlarz oferowanych kursów oraz zwiększenie sprzedaży naszych produktów. Rozwój nauki, dostęp nowych technologii, a także chęć podnoszenia kwalifikacji przez coraz większą część społeczeństwa, inspiruje nas do uzupełniania oferty szkoleń o kolejne, innowacyjne warsztaty i kursy.W tym celu nawiązujemy kontakty z wiodącymi zespołami naukowymi w całej Polsce i za granicą. Liczymy, iż utrzymanie wysokiego poziomu naszych szkoleń i konferencji pozwoli na zdobywanie kolejnych zadowolonych klientów. Dla nas największym wyzwaniem zawsze było osiągniecia zadowolenia naszych klientów i tego chcemy się trzymać w przyszłości.
Dziękuję za rozmowę
Rozmawiał Tomasz Sznerch